Surtanten och jag är riktiga surisar!

Jag ligger hemma hos mamma och pappa och lyssnar på ring p1, det var precis en tant som ringde in och snackade om sina pensionärskompisar som brukar äta kattmat för att det skulle vara billigare. Gottigottgott! Sen tyckte hon att man inte skulle minska på pensionen utan istället sänka barnbidragen. För att lönerna är ju endå mycket högre idag än vad de var när hon var ung. en riktig surtant var hon!

Jag var så arg igår när vi skulle sova, hade precis börjat somna när Pezhman började hålla på med typ allting på samma gång! flytta runt i sängen, fixa till gardinen så det skulle bli helt mörkt, prata och vara allmänt icke sovande. Sen blev jag arg och pigg och var tvungen att gå på toa, sen kändes det som hela sängen lutade (vi råkade pajja ena sängbenet igår men nu är det lagat!) sen skulle han dra bort täcket och massa grejer.
Sen somnade vi tillslut och så drömde jag att han var helt nedrökt i nån källarlokal..
Vissa stunder kan man vekligen fråga sig om varför man älskar den där människan, speciellt sånna där stunder som igårkväll när man helst skulle låsa ut honom naken i porten!
Men det är väl dom där störiga grejerna som egentligen är rätt så jätteroliga som gör det kanske.. =)

Nu ska jag åka och plugga, snaaaaart tenta! puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback