Brist på umgänge-funderingar

Hur gör man för att byta umgångeskrets? Inte för att jag inte tycker om mina vänner längre. Utan för att det känns som om vi glidit isär eller nåt? Bara det att jag har inte riktigt har märkt det förut så jag har liksom inte direkt skaffat nya "riktiga" vänner under tiden. Går man på matlagingskurser som desperata singelfolk gör eller hur gör man? Jag vet att man lär känna folk hela tiden och så, men det tar ju lång tid tills man har några som liksom är på riktigt! Jag kommer vara ensamast i världen under tiden ju!!
Eller ska man hålla kvar vid gamla vänner för att då har man ju iaf någon som man vet att man faktiskt gillar att hänga med?

Nu låter jag som värsta puckot som inte har nån att prata med så jag går runt och stör folk på stan bara för att få snacka med nån.. Riktigt så är det inte, men det är iaf något jag tänkt på ett tag... Bara att jag inte riktigt har hittat lösningen på problemet än.


Om vi får min brorsas gamla lägenhet när han flyttar så skulle jag ha jättenära till många av mina vänner jag har nu, då skulle jag nog bli lite bättre på att hänga med dom än vad jag är nu. Så det skulle vara en enkel lösning.. Men jag vet inte riktigt hur sugna vi är på att bo där egentligen, och att bo i stan känns så mycket roligare om det nu går igenom. Men då skulle jag få ta tag i det där med kompisgrejen lite mer. Som jag vet att jag egentligen borde ha gjort för länge sen!

Bajsbajsbajs. Om man bara pallade engagera sig lite mer eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback