Försäkringskassans brist på logiskt tänkande...

Jag borde plugga nu. Jag borde verkligen plugga nu! Gör jag det? Absolut inte!
Med tanke på att jag har tenta nästa vecka så kan man ju tycka att jag det vore en bra idé, men pallaaaa!

Jag fick brev från försäkringskassan idag förresten. Jag ansökte om bostadsbidrag hos dom får nån månad sen och nu har dom skickat efter lite kompleteringar. Två stycken för att vara exakt. Den ena kan jag förstå.. Dom vill ha kopia på mitt kontrakt. Men den andra alltså. Dom undrar om jag har nån inneboende, hade tydligen missat att kryssa i den rutan på alla pappren jag skickade in. Vart får man plats med en inneboende i en etta? I badkaret?
Jag trodde att begåvningen på försäkringskassans anställda iaf låg nånstans omkring medel.. Tycker att det är ganska självklart att man inte har en inneboende i en etta. Eller jag vet inte. Iofs om man bor ihop med sin flickvän/pojkvän så, men det räknas ju inte riktigt som inneboende heller tycker jag. Men iaf!

Så nu ska jag vänligen skicka in dessa kompleteringar snarast enligt brevet. bäst att sätta igång med att leta reda på kontraktet då. Det kan jag ju göra istället för att plugga! Så känns det iaf som om jag gör nånting ganska vettigt av tiden som egentligen skulle gå till att läsa om EG-rätten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback