Sömnproblemslösnings-analys!

Jag har en liten kvällsförälskelse i pianon här. Vet inte varför.. Känns inte alls logiskt faktiskt eftersom jag har absolut noll procent chans att nånsin kunna klara av att spela nåt mer avancerat än typ blinka lilla stjärna.. Men det är endå bra tjusigt när någon annan spelar =)

Tror jag ska försöka sova snart.. Det stod om sömnproblem i tidningen i morse, de gör de väl iofs nästan nån gång i veckan. och det är alltid nån "expert" som har uttalat sig i frågan också. Det intressanta är att dom kommer alltid med ungefär samma lösning på sömnproblemen. ha svalt i rummet, gör inget annat än sov i sängen, ha mörkt, ät eller gör ingen fysisk aktivitet på några timmar innan du ska sova, varva ner innan du går och lägger dig osv osv osv..

Men det som experterna verkar ha missat är att ingen normal människa kan klara av att lyckas med allt det där om man ska kunna ha ett lagom fungerande liv.
För det första så är det inte behagligt nånstans att ha typ 15 grader inomhus. För det andra så råkar jag bo i en etta.. det händer alltså mer än sällan att jag spenderar vaken tid i min säng i brist på annan yta att placera mig på. Och hade jag bott större så kan jag lova att jag hade hängt i min säng iaf! För det tredje så kan man ibland vara hungrig på kvällen och inte alls på dagen. Ska man svälta i väntan på nästa dag då?

Och för det sista så blir det väl ett väldans ståhej om dessa experter helt plötsligt ska bannlysa alla fysiska aktiviteter på kvällen för alla stressade människor i världen, när ska dom ha sex, brottas, ha kuddkrig och allt sånt där när dom måste jobba och ha sig på dagen!? Dessa exempel är ju dessutom optimala att utföra i just en säng. Och det är ju som vi redan har kommit fram till strängt förbjudet.

Nej jag ser ingen annan förklaring än att experterna är ute efter att skapa ondska. Så måste det vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback