telefonen är på hälsoresa!

Jag har en dum liten vana att alltid vara fruktansvärt käck och lycklig av mig mot exprediter.. Offrena för dagen var två 3-nissar. Min telefon är nämnligen lite trött o vill inte riktigt vara med o leka längre,så jag tänkte skicka honom på hälsoresa..lagning.
Så in skuttar jag med herr telefon i handen och förklarar läget för 3-man nr 1..Han säger att javisst lilla fröken,det här ordnar jag! 3-man nr 2 har inte mycket för sig så efter några sekunder av tvekande så ger även han sig in i matchen. Operation rädda matildas lur kan börja! Det här ser riktigt ljust ut och jag blir bara lyckligare och lyckligare där inne i butiken..

Lite dataknappning,telefonnrrabbling och signaturer hit och dit.. Dom två 3-männen förklarar vad som ska ske när dom släpper iväg honom för vidare undersökning osv..Fortfarande grymt bra de här,han ska nog överleva!!

Efter de ska väl allt va frid och fröjd tycker man.
Men neee, precis samtidigt som det slår mig där i mitt lyckorus över telefonens framtida hälsa att nu har jag ingenting att ringa med så kommer dom med det dystra beskedet att vi har tyvärr ingen lånetelefon till dig just nu, så du får klara dig utan tills de kommer in nån..Lyckan och käckheten har vid det här laget drastiskt bytts ut mot nån tom blick a la valfri ledsen disneyfigur..
Så skicka dom snällt i väg mig med ett par lugnande ord om att nu får du ju iaf lite lugn och ro ett tag!

Jaaa,lugnt o fint telefon klarar jag mig utan,men hur fasen ska jag vakna utan väckarklocka imorrn?!! Kan ju inte direkt be nån ringa o väcka mig heller...

Så nu har jag bosatt mig i mina pärons lägenhet tills det finns nån lånetelefon över till mig, här finns det iaf old-school-väckarklocka så jag inte försover mig =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback