stryker härmed datatekniker från framtida-yrken-jag-vill-ha-listan

I morse när jag vakna så var jag på sånt där äkta skönishumör..lagom trött,lagom varmt under täcket,lagom bra dagsform så långt och ingen skola eller jobb att skynda till. Enda planen för dagen har varit att plugga lite.slappt!
Men mitt skönishumör blev inte riktigt lika skönt längre när jag ville somna om, alternativt käka frulle till nåt nyhetsmorgonskör och tvn inte funka längre, där gick vi lite minus. Sen skulle jag kolla min mail och lite skit innan jag börja vakna på riktigt. då funka inte internet heller..Sen är det så att min dator är fucked up vad gäller att spela upp ljud också,så musik funkar inte riktigt på den. Och min cd-spelare är inte min bästa vän just nu och vill bara ha fungerande radio..inte ok.

Med den från början så braiga morgonens små motgångar i bagaget begav jag mig således till biblioteket för att studera. Till min belåtenhet så gick detta faktiskt över förväntan och glad i hågen styrdes kosan efter lite ärenden och skit  tillbaka till hemmet.
Och där,mitt på hallmattan. En avi,till mig!spännande!!!!
Det var ett nytt modem av nån anledning, jag har inte beställt nåt, men antagligen ska jag väl ha ett då..

Eftersom att jag allt som oftast tycker att jag är störst bäst och vackrast så hade jag även nån vag förhoppning om att jag skulle klara av att koppla ihop allting till något fungerande som resultat. Så uppbackad av P3s fantastiska musikutbud började min karriär som nån form av datatekniker..
Totalt misslyckande!

vet inte hur många konstiga inställningar jag lyckades ändra på innan jag svalde min stolthet och kallade på hjälp hos kundservice..En kvart av telefonkö senare så har jag blivit utskrattad av nån micke på tele2 för mitt dramatiska erkännande av min okunnighet! När den biten var avklarad och vi tillammans hade listat ut var jag bor så fick jag det fina meddelandet att dom håller på att arbeta med nånting i precis ditt område idag så det är inte så kontigt att du inte får nånting att fungera,men ha en trevlig kväll och försök igen imorgon! Dööööö!!!
Kunde du inte sagt det innan jag förklarade mig som en tekniknörds värsta mardröm kanske??!

Aja nu har jag iaf kopplat in en annan cd-spelare och sjungit mer än högt för mina grannar så dom borde hata mig vid det här laget, lyckligt!!! och nu funkar tydligen allt igen på nåt kontigt sätt..fråga mig inte hur,men jag verkar tydligen ha lyckats!

Min dag har alltså gått från grymt slapp,till lite mindre bra,till bra,till vafan är jag helt dum i huvet,till tralalaaa michael jackson är tyngaste, till nåt sånt där nöjsamt dricka-te-på-kvällen-humör.
jag är nööööjd!


Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Godnatt! Sov riktigt gott och vakna sött! ♥

Postat av: KimJ - Vardag & Design hjälp

Ha en skön kväll! God natt, Kram KimJ

2007-11-20 @ 22:25:40
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: Pezhman

Du lyckades till slut, och det är det som räknas!

2007-11-20 @ 23:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback