framförallt lättroad...

För dagen är tjuvlyssnat min bästis, och jaaa,min nivå är lagom låg idag!

Tåget har lämnat stationen men efter en stund bromsar det in och en knastrig röst hörs ur högtalaren.
Högtalarröst: Vi får ursäkta för att vi har stannat. Men det är en dvärg som har hängt sig på spåret.
Flera av passagerarna tittar förvånat på varandra. Efter en stund knastrar det till i högtalarna igen.
Högtalarröst: Nu menade jag inte en sån dvärg, utan vi kallar ju våra ljussignaler för dvärgar!

En tant ~ 60 går på den nyanlända bussen. Bakom henne närmar sig sakta men säkert en skolklass med nioåringar.
Tanten (till busschauffören, desperat): Snälla busschaufför, stäng dörren efter mig!!!

En mamma med ett litet barn ~3 upptar utrymmet närmast dörrarna. Inom nåbart avstånd sitter en mörk, krullhårig man ~30 med huvudet bortvänt från mamman och barnet. Barnet tar mod till sig och klappar mannen på huvudet.
Barnet (glatt): Vovve!
En munter stämning infinner sig i vagnen, och inte ens den krullhåriga mannen kan hålla sig för skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback