alla som vill kan få vara med på orminge karnevaaal


Det har varit karneval där jag bor sen igår. Och hela spektaklet började igår morse med karnevalståg som leddes av en hysteriskt hippietant på ett lastbilsflak. Och därav susade också hundrafjortontusen dagisbarn i varierande åldrar och kostymer förbi min lägenhet i takt till den fantastiska låten "de är karneval,orminge karneval,alla som vill kan få vara med på orminge karneval". Och hippien sjöng den om och om igen tills tillomed barnen själva hade tröttnat och mest satt och mumlade med i texten i ett hörn nånstans..Fruktansvärda människa!

Sen var det kväll och helt plötsligt vågar sig alla grannar ut och  hälsa på varandra..Och ingen låtsas om att man senast i förrigår sprang upp för trappan och in genom dörren för att slippa prata med någon i porten,fyyy så läskigt..

Och så var det lite artister som uppträdde också, och laakso spelade min favoritlåt,då blev jag nöjd o glad =)

Nog om detta!


Jag har tänkt på det här med hörlurar,det blir så jävla trassligt så fort!
Det räcker med att man har stoppat dom i fickan i 2 sekunder så har man lyckats få ihop knopar så det räcker för att underhålla en hel scoutgrupp över en helg.
Det är så jobbigt när man står där och ska pilla upp alla knutar och man typ nästan missar bussen för det tar så lång tid...Kom på en lösning någon!

meanwhile in africa:
sexårige mogwai med flugor i ögonvrån och utan att ha sett röken av mat på två veckor nickar instämmande...



Kommentarer
Postat av: Pezhman

Mitta kallio

2007-05-28 @ 10:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback