Vuxen = tråkig?

Jag drömde inatt att mina grannar kom in o bröt upp mitt golv o la dit en rosa o orange plastmatta istället,fast bara i hallen..I badrummet va de konstiga små pluttar på golvet. Betyder detta att jag ska va misstänksam mot mina grannar nästa gång i trapphuset kanske..Det vore så vuxet!

Jag o Mami lyssnade på ett radioprogram om vuxna saker igår. Där va de där med trapphus o grannar med..Bland en massa andra saker såklart. Pensionssparande, glasunderlägg, antikrundan, "hade-iaf-tur-med-vädret", kvartsamtal, fotriktiga skor o kvalificerade jobb...Massor med vuxenheter kom dom på!

Jag vill inte bli en sån. Ok, jag förstår att det är lite svårt att undvika just det där med att bli vuxen. Liksom till åldern..Jag kanske tillomed redan är de, ve o fasa!
Men det jag absolut inte vill är att bli sådär tråkvuxen. Ordningsam o planerande,och med dom obligatoriska fulskorna till de. fy faaarao!


Kan man inte bara få vara vuxen o tönt på samma gång?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback