Scouter!

Nåt som jag tycker är obehagligt är scouter, eller sånna där friluftsfolk över huvud taget! Det känns inte helt bra när dom där gummistövlarna o fjällrävenväskorna kommer knatandes. O värst är termosar o plastmuggarna,militärgröna!!! bäst jag tar en maskerad mugg så ingen ser mig när jag fikar i skogen...whyyyyy??! Det finns inget mysigt i denna syssla så försök inte ens. Sen när dessa egendomliga typer samlas i grupp..Så kallade scouter, då blir de allvarligt på riktigt!

Idag på bussen satt de en hord scoutbarn, dom hade sovsäck o liggunderlag o hela kittet. När bussen började närma sig slussen utbrister den ena av dom, Drömmarnas land,gröna lund!!! Varav alla små scouter trycker upp näsan mot fönster i en lååång suck, ååååååh grönaaan! Där, om så bara för en sekund trodde jag nästan att det var vanliga barn jag hade framför mig...
 Vad är det som driver dessa knopknytande små varelser?! Det är o förblir för mig ett mysterium. O där har vi också fått ur oss lite sedvanligt söndagshat.


Tack för de,pussokram..

Kommentarer
Postat av: fia

du e underbar!!!!!!!! :D

Postat av: Jini (eve)

jag kan förstå att du känner dig väldigt förvirrad i scouters närvaro de e inte alla som pallar de..... men du har lämnat ut de viktigaste... vi e gaaaalna... helt galna hela bunten... jag lovar att du aldrig kommer träffa en scout som inte e svatt galen. vi sjunger läskiga sånger om snuskiga och konstiga saker och sover under träden... i alla väder.

2007-03-19 @ 18:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback