Ollonskalle och Anonyma julmustmissbrukare

Det är så fint när folk är ärliga! Jag skulle köpa en mössa idag fr att motverka förfrysta öron i vinter. Problemet var bara att jag hade inget sällskap med mig som kunde hjälpa mig att välja. Jag hitta en jättefin mössa som var sådär varm som en riktig mössa ska vara, den hade vart perfekt om det inte var så att mitt huvud såg ut som ett ollon i den!!! Och i brist på andra människor så gick jag till tjejen i kassan och frågade om råd, och hon sa att jaaa, du liknar faktiskt ett ollon lite. tack för ärligheten fina människa, nu slipper jag gå runt och se ut som en snopp i täckjacka i vinter.. Jag hade nog struntat i den utan hennes hjälp också iofs,men iaf!

Hittade en annan mössa sen som inte ger mig ollonskalle sen, så allt är frid och fröjd!


Det är ju första december idag förresten. Hade det varit för några år sen, eller kanske lite fler år än några förresten så hade jag suttit och hällt i mig julmust klistrad framför julkalendern idag. inte för att det hade nåt vidare underhållningsvärde för en människa som passerat julkalendersåldern för x antal år sen, utan mest för att det är så man borde göra på julen. Och då, för lite mer än för några år sen så var jag helt lyrisk över allt som hade med julen att göra. Och då var julkalender ett måste!

Tack och lov så är jag inte riktigt fast i det så kallade jul-träsket längre, vill tacka anonyma julmustmissbrukare för allt stöd genom åren. Idag har jag begränsat mig till enbart december månad och klarar av vardagen som vem som hellst..Hade aldrig klarat det utan er, tack!

neemensåatteeehh...

Ska nog hålla käften och gå och lägga mig eller nåt innan jag börjar snacka skit på riktigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback